Min vardagsmake-up

Tänkte slänga in ett litet inlägg om min vardags-make,
nu när jag äntligen tycker att jag börjar få ordning på den! :)

.
Bas
  • Primer för fet hy från LUMENÉ
  • Concealer från Laura Key
  • Foundation High Performance från Isadora (00 Diamond Beige)
  • Puder Affinitone från Maybelline NY (Creamy Beige 14)
Jag applicerar min foundation med en foundationborste från antingen Lindex eller Kicks för att jag anser att det blir naturligast då. För att få pudret jämnt och fint använder jag mig av en stor och fluffig puderborste, inte en puderpuff/svamp.
.
På kinderna
  • Rouge från Isadora (11 Rose Tan, mörk)
  • Rouge från Maybelline NY (62 Rosewood/Rose Boisé, ljus)
  • Solpuder från Isadora (45 Highlight Tan)
Rougen från Isadora lägger jag som en skugga precis under käkbenen för att förstärka dem då den är ganska mörk, sedan lägger jag den ljusa från Maybelline NY på käkbenen för att få fram den rosiga känslan. Framåt sommarhelvåret lägger jag även lite solpuder för att öka lystern.
.
Ögonbryn
  • Ögonbrynspenna från H&M (blond)
  • EyebroxFix från H&M
Jag har valt att använda en så pass ljus penna även fast jag är brunett. Jag tycker att det är lätt att få dem att se väldigt onaturliga ut om man målar på med en för mörk penna.
.
Ögon
  • Eyeliner (den mörkaste skuggan i Isadoras palette 50 Matte Chocolates + snedställd smal pensel)
  • Mascaran Masterpiece Max från Maxfactor (svart)
Jag använder hellre en skugga som eyeliner än en flytande etc. till vardags. Jag använder just nu en mörkbrun för ett naturligt och lätt intryck, men ändå en fin markering.
.
Läppar
  • Lypsyl/Försvarets hudsalva
  • Olika läppglans, men t.ex. Jasmine från Face (bilden)
Jag kan inte leva utan lypsyl/försvarates hudsalva! Antingen har jag bara det, eller så grundar jag med det innan något läppglans.
.
Så, det var det!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0